Počátek Dana Browna potěšil

17.03.2018

Knihu jsem přečetla už před nějakou dobou, ale až dnes jsem si utřídila myšlenky. 


Brown Dan, Počátek, Argo 2018, 504 stran bez obrázků. 


Profesor Langdon je pozván do Guggenheimova muzea v Bilbau, aby byl svědkem odhalení přelomové informace z oblasti vědy. Jejím autorem je Langdonův žák a přítel Edmond Kirsch. Na příchozí čeká prohlídka muzea s vlastním osobním průvodcem. Konečně se přiblíží hodina odhalení objevu. Přítomní shlédnou prezentaci, která stanoví dvě základní otázky: Odkud jsme přišli a kam směřujeme. Pečlivě připravený večer se náhle zvrtne. Edmond Kirsch je zavražděn uprostřed projevu a hrozí, že jeho objev bude navždy ztracen. Langdon je nucen z muzea uprchnout a s ním utíká i ředitelka muzea Ambra Vidalová, snoubenka španělského prince. Vypraví se společně do Barcelony, kde je ukryto heslo ke zveřejnění jeho objevu. V patách mají zabijáka, který je odhodlán udělat všechno pro to, aby informace zůstala ztracena. Langdon s Ambrou mají na své straně i jednoho velmi dobrého spojence. Průvodce z muzea jménem Winston. Podaří se jim objevit hledané heslo? Může vést spojení s vrahem až do královského paláce? Chcete-li vědět víc, přečtěte si Počátek. 

Kniha má schéma známé ze všech Brownových knih. Langdon se dostává do nebezpečných situací a vždy ho doprovází mladá žena. Často je mu čtenáři vytýkáno, že píše v podstatě to samé. Ale tohle mi naprosto nevadí. Každý příběh je jiný a já jsem se po pár stránkách do příběhu zcela ponořila. Text je členěn do kratších kapitol, takže se čte velmi rychle a dobře. Já čtu většinou po večerech a pár nocí jsem si probděla, protože jsem si vždy řekla, že ještě jednu kapitolku zvládnu.

V textu se vyskytuje minimum překlepů, tudíž čtenáře nic neruší.

Dan Brown je dobrý vypravěč a já miluji jeho popisy umění a architektury a líčení historických souvislostí. Člověk se učí a ani o tom neví. Byť tentokrát jsem byla trochu skeptická, protože zrovna Gaudí nepatří k mým oblíbencům a chrám Sagrada Familia mi od prvního pohledu přijde velmi ošklivý.

K mým oblíbeným postavám patřil rozhodně Winston.

Když to shrnu, tak Počátek není nejlepší, co kdy Brown napsal. Šifra mistra Leonarda nebo Andělé a démoni mě nadchla mnohem víc. Ale na druhou stranu se mi to četlo moc dobře a rozhodně mě Počátek nezklamal. Na poličce má svoje stálé místo.